Żuraw kolejowy
Gottwald GS 150.14 TR

Pojazd do zadań specjalnych – dźwig Gottwald to jeden z zaledwie kilku egzemplarzy w całej Europie. Kolos o długości niemal 30m waży 210 ton i może przenosić ładunek o masie do 80 ton. Żuraw kolejowy umożliwia zabudowę lub rozbiórkę w części lub w całości przęseł torów, rozjazdów a nawet całych mostów. Świetnie poradzi sobie z misją wkolejania taboru po wypadkach kolejowych lub pojedynczych wykolejeniach. Dźwig napędzają dwa niespełna 13-litrowe silniki diesla, każdy o mocy ponad 500 koni mechanicznych. Nasz Gottwald to doskonały sprzęt do ciężkich zadań przy budowie i remontach trakcji – zarówno do pracy w torze jak i jego sąsiedztwie.

Dane techniczne:
Producent: Mannesmann Dematic Gottwald

Typ: GS 150.14 TR
Przeznaczenie: Żuraw torowy
Masa służbowa pojazdu z pełnymi zapasami: 210 t
Maksymalny nacisk osi zestawu na tor: 18t

Dopuszczalna prędkość pojazdu (podczas jazdy bez ładunku): 100 km/h
Dopuszczalna prędkość pojazdu (holowanie): 120 km/h

Promień skrętu: min 90 m
Szerokość toru: 1 435mm

Całkowita długość pojazdu ze zderzakami: 28,2m
Maksymalna szerokość pojazdu: 2,8mm
Maksymalna wysokość pojazdu: 4,25m

Ilość osi: 12
Ilość osi napędnych: 4
Zapas paliwa: 2 x 1750l
Liczba silników spalinowych: 2
Typ silnika spalinowego: GM 12.7L Serii 60
Producent silnika: Detroit Diesel
Moc silnika: 373kW