POLITYKA PRYWATNOŚCI DLA KONTRAHENTÓW (PODWYKONAWCÓW) BTW SP. Z O.O. BĘDĄCYCH OSOBAMI FIZYCZNYMI ORAZ PRACOWNIKÓW(WSPÓŁPRACOWNIKÓW) KONTRAHENTÓW(PODWYKONAWCÓW)
Realizując wymagania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1) ( dalej „RODO”), chcemy poinformować, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 13 a także art. 14 RODO, jak przetwarzamy Twoje dane, które są udostępniane w toku przygotowania i realizacji umów oraz działań biznesowych. Jest ona przeznaczona dla kontrahentów Trakcji będących osobami fizycznymi oraz pracowników/współpracowników kontrahentów, w przypadku udostępniania ich danych. Jest ona uporządkowana odpowiednio do kolejności poszczególnych wymagań wspomnianych art. 13 oraz 14 RODO.
1.
Kto odpowiada za Twoje dane osobowe? (Administrator)
Administratorem
danych osobowych jest BTW Sp. z o.o., wpisana do rejestru przedsiębiorców
Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla
Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego
Kapitał zakładowy: 4 000 000,00 PLN pod numerem KRS: 0000155140; REGON: 930989324;
NIP: 899-181-19-03.
2.
Jak się skontaktować z Administratorem?
W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można kontaktować się listownie z Administratorem na adres: BTW Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Opolska 199, 52-013 Wrocław, z dopiskiem „Ochrona Danych Osobowych”, za pomocą poczty elektronicznej na adres email: btw@btw.wroc.pl
3.
Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawy
prawne?
Podstawą prawną przetwarzania w odniesieniu do wyspecyfikowanych danych osobowych kontrahentów/konsorcjantów/podwykonawców
lub danych przez nich udostępnianych oraz w toku działań biznesowych jest:
a)
jest przygotowanie, zawarcie i wykonanie
umowy przez BTW Sp. z o.o. o współpracę / świadczenie usług z osobą
fizyczną/lub osobą prawną, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, w zakresie: imię,
nazwisko, adres działalności, nr NIP, REGON, KRS, dane dotyczące czasu pracy,
nr rachunku bankowego, dane kontaktowe, stanowisko;
b) realizacja
prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na ułatwieniu współpracy/realizacji umowy z
kontrahentem/konsorcjantem/podwykonawcą lub ich pracownikiem/współpracownikiem
zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, w zakresie: imię, nazwisko, stanowisko,
dane kontaktowe;
c)
realizacja uzasadnionego interesu Administratora, którym jest ustalenie i
dochodzenie roszczeń lub obrony przed roszczeniami w drodze postępowań
pozasądowych, sądowych lub egzekucyjnych, w zakresie w jakim pozyskane dane
określone wyżej są to tego niezbędne, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
d)
realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora związanego z
prowadzeniem marketingu bezpośredniego Administratora, na podstawie art. 6 ust.
1 lit. f) RODO, zaś w przypadku gdyby nie łączyła Cię z Administratorem relacja
biznesowa – na podstawie Twojej dobrowolnej zgody, tj. art. 6 ust. 1 lit. a)
RODO i w takim przypadku można w dowolnym momencie cofnąć zgodę, jednak bez
wpływu na przetwarzanie danych pozyskanych przed jej cofnięciem;
e)
realizacja uzasadnionego interesu prawnego Administratora polegającego na
archiwizowaniu dokumentacji dotyczącej m.in. zawartych umów, dostaw, rozliczeń,
reklamacji, dokumentacji księgowej, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (w
związku m.in. z przepisami ustawy o rachunkowości oraz Ordynacji podatkowej);
f)
w zakresie, w jakim Administrator stosuje monitoring wizyjny lub inne
formy monitoringu Administrator przetwarza Twoje dane osobowe celu realizacji
prawnie uzasadnionego interesu Administratora związanego z zapewnieniem
organizacji procesu pracy, ochrony osób przebywających na terenie zarządzanym
przez Administratora, ochrony mienia oraz informacji należących do
Administratora, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
g) w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora
związanego z wykazaniem kwalifikacji własnego personelu oraz doświadczenia
personelu kontrahenta/podwykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków i
wymogów stawianych w związku z ubieganiem się o zamówienia na podstawie Prawa zamówień
publicznych lub innym, w tym w szczególności w ramach postępowań podprogowych,
zapytań ofertowych, przetargów i negocjacji,
zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f)
RODO;
h) realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora związanego z
usprawnieniem komunikacji elektronicznej z kontrahentami/podwykonawcami Administratora w zakresie danych dot. imienia, nazwiska,
stanowiska, adresu email, nr telefonu, zgodnie
z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
4.
Prawa osób, których dane przetwarza BTW Sp. z o.o.
Na podstawie przepisów RODO osobom fizycznym będącym kontrahentami/podwykonawcami
lub ich pracownikom/współpracownikom przysługują określone poniżej prawa:
a)
dostępu do swoich danych,
b) żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania Twoich danych
osobowych, które są nieprawidłowe, a także żądania uzupełnienia niekompletnych
danych osobowych,
c)
żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania,
d)
sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w przypadku gdy
Administrator przetwarza te dane w prawnie uzasadnionym interesie,
e) do cofnięcia zgody w dowolnym momencie; cofnięcie zgody pozostaje bez
wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody
przed jej cofnięciem,
f)
wniesienia skargi na przetwarzanie danych osobowych przez Administratora
do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193
Warszawa), fax. 22 531 03 01, godziny pracy urzędu: 8.00 – 16.00). Złożenie do
UODO skarg w postaci dokumentu elektronicznego za pośrednictwem Elektronicznej
Skrzynki Podawczej możliwe jest przy użyciu dedykowanych formularzy
udostępnionych na platformie biznes.gov.pl. Platforma ta wytwarza urzędowe
poświadczenie odbioru dokumentów elektronicznych, zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa.
5.
Inspektor Ochrony Danych
W BTW Sp. z o.o. został wyznaczony Inspektor Ochrony
Danych. W przypadku realizacji wymienionych praw oraz zapytań związanych z
ochroną danych osobowych, każda osoba, może zadawać pytania lub złożyć wniosek,
kierując go na adres email: iod@grupatrakcja.com, lub telefonicznie na nr 693
553 005.
6.
Źródła pochodzenia danych osobowych
Dane osobowe pozyskiwane są bezpośrednio lub
pośrednio na etapie nawiązania współpracy/przygotowania umowy od
kontrahentów/podwykonawców lub osób współpracujących biznesowo/kontrahentów z
BTW Sp. z o.o. Dotyczą one też danych osobowych osób zatrudnionych u nich lub z
nimi współpracujących w zakresach opisanych w punkcie 3.
7.
Odbiorcy i kategorie odbiorców danych osobowych
Dane osobowe udostępniane są następującym odbiorcom
lub kategoriom odbiorców danych:
a) usługodawcy świadczący usługi, (np. podmioty świadczące usługi
księgowo-kadrowe; usługi prawne; audytowe; usługi IT na podstawie umów
powierzenia przetwarzania);
b)
podwykonawcy;
c)
kontrahenci/podwykonawcy w zakresie określonym wymaganiami współpracy;
d)
kontrahenci w celu wykonania przez spółkę wymagań zamówienia, w tym
zamówienia publicznego;
e)
zamawiający w związku z ubieganiem się o udzielenie zamówień publicznych
lub zamówień nieobjętych Prawem zamówień publicznych;
f) jeżeli obowiązek taki wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów
prawa, Administrator może też udostępniać Twoje dane osobowe uprawnionym
organom państwowym, w tym m.in.: Urzędowi Skarbowemu; Zakładowi Ubezpieczeń
Społecznych; Państwowej Inspekcji Pracy; Urzędowi Transportu Kolejowego; Komisja Nadzoru Finansowego; Policji i
Prokuraturze;
g)
w ramach nadzoru właścicielskiego Trakcja S.A. na podstawie umowy
powierzenia.
8.
Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich
W przypadku przekazywania Twoich danych osobowych do państw
trzecich, tj. do odbiorców, w których nie obowiązują przepisy RODO, Administrator, zapewniając odpowiednie zabezpieczenie w rozumieniu art. 46 RODO, zawiera umowę z odbiorcą, który spełnia wymagania określone w przepisach Komisji (UE) w sprawie standardowych klauzul umownych dotyczących przekazywania danych osobowych do państw trzecich.
9.
Okres przechowywania danych
Administrator dokłada wszelkich starań, aby Twoje
dane osobowe przetwarzane były w sposób adekwatny i tak długo jak jest to niezbędne
do celów, w jakich zostały one zebrane. Mając to na uwadze, BTW Sp. z o.o. przechowuje
Państwa dane osobowe przez okres nie dłuższy niż konieczny do osiągnięcia celów,
dla których zebrano dane lub, jeśli jest to konieczne, w celu zapewniania
zgodności z obowiązującym prawem, w szczególności przez okres obowiązywania
umowy i okres przedawnienia roszczeń.
POLITYKA PRYWATNOŚCI DLA PRACOWNIKÓW/WSPÓŁPRACOWNIKÓW
BTW SP. z O.O.
Realizując
wymagania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 4.05.2016, str. 1) ( dalej „RODO”),
chcemy poinformować, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 13 RODO, jak
przetwarzamy Twoje dane. W tym celu przygotowaliśmy niniejszą Politykę. Jest
ona przeznaczona dla pracowników i współpracowników BTW sp. z o.o., jak i byłych
pracowników i współpracowników BTW sp. z o.o. Jest ona uporządkowana
odpowiednio do kolejności poszczególnych wymagań wspomnianego art. 13 oraz art.
14 RODO.
1.
Dane Administratora
Administratorem
danych osobowych jest BTW sp. z o.o., wpisana do rejestru przedsiębiorców
Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla
Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego
Kapitał zakładowy: 4 000 000,00 PLN pod numerem KRS: 0000155140; REGON:
930989324; NIP: 899-181-19-03.
2.
Kontakt z Administratorem
W
sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można kontaktować się
listownie z Administratorem na adres: ul.
Opolska 199, 52-013 Wrocław, za pomocą poczty elektronicznej na adres email: btw@btw.wroc.pl.
3.
Cel przetwarzania danych osobowych oraz podstawy
prawne
Dane osobowe przetwarzane są w poniżej określonych
szczegółowo celach związanych z zatrudnieniem lub współpracą:
a) w celu realizacji umowy o pracę/innej umowy zawartej pomiędzy osobą a
Administratorem, w tym w celu ustalenia oraz wypłaty wynagrodzenia za pracę
oraz innych świadczeń, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit b) RODO – przez okres
zatrudnienia;
b)
w celu realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora
przepisami Kodeksu pracy, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b oraz c RODO – przez
okres zatrudnienia,
c) w celu realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora
względem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Urzędu Skarbowego polegających na
dokonaniu obowiązkowych zgłoszeń i rejestracji pracownika Administratora, a
także ustalenia, pobrania i wpłaty składek na ubezpieczenia społeczne oraz
zaliczki na podatek dochodowy, zgodnie z
art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – przez okres 50/10 lat w zakresie przechowywania dokumentów
na podstawie których następuje ustalenie podstawy wymiaru emerytury lub renty;
d)
w celu realizacji obowiązków pracodawcy zapewnienia bezpiecznych i
higienicznych warunków pracy, przeprowadzania niezbędnych szkoleń, badań
lekarskich, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – przez okres 10 lat po ustaniu
zatrudnienia;
e)
w celu realizacji obowiązków pracodawcy nałożonych przepisami ustawy o
pracowniczych planach kapitałowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO – przez okres
realizacji umowy z podmiotem, z którym pracodawca zawarł umowę o zarządzanie PPK
oraz okres roszczeń;
f) w celu wykonywania
obowiązku pracodawcy w zakresie prowadzenia
i archiwizowania akt osobowych zgodnie z 6 ust. 1 c) RODO – przez okres 50/10 lat po
ustaniu zatrudnienia;
g)
w zakresie, w jakim Pracodawca stosuje monitoring wizyjny w celu
realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest organizacja
procesu pracy, ochrona osób przebywających na terenie zarządzanym przez
Administratora, ochrona mienia oraz informacji należących do Administratora, na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO – przez okres do 3 mies. po ustaniu zatrudnienia;
h)
w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora
polegającego na ustaleniu, dochodzeniu lub obronie przed roszczeniami, zgodnie
z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – przez okres 3 lat od ustania zatrudnienia, a
w przypadku toczącego się postępowania przez okres jego trwania do czasu
prawomocnego zakończenia oraz przedawnienia roszczeń;
i)
w celu realizacji umowy o pracę zawartej między Tobą a Administratorem w
związku z potwierdzeniem przez Administratora spełnienia warunków udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie Prawa zamówień
publicznych, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – przez okres zatrudnienia;
j) w zakresie danych kontaktowych pracownika/współpracownika w celu
usprawnienia komunikacji oraz obiegu dokumentów pomiędzy pracodawcą a
pracownikiem/współpracownikiem, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz danych
kontaktowych alternatywnych, w celu zapewnienia niezawodności komunikacji
elektronicznej za dobrowolną zgodą pracownika/współpracownika, zgodnie z art. 6
ust. 1 lit. a RODO – przez okres zatrudnienia;
k) w zakresie danych identyfikacyjnych, kontaktowych, potwierdzenia
kwalifikacji pracownika/współpracownika, w celu udostępnienia ich
Kontrahentom/Wykonawcom/Zamawiającym/Podwykonawcom w związku z realizacją
podpisanych umów;
l)
dotyczących wizerunku pracownika/współpracownika, zgodnie z art. 6 ust. 1
lit. f RODO, w celu usprawnienia komunikacji wewnętrznej oraz zewnętrznej przez
upublicznienie wizerunku, za dobrowolną zgodą osoby, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a)
RODO – przez okres zatrudnienia;
m)
przekazywanych pracodawcy
w związku z ubieganiem się o świadczenia z Zakładowego Funduszu Świadczeń
Socjalnych, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO– obowiązek w dziedzinie prawa
pracy (art. 9 ust. 2 lit. b) RODO) – przez okres dochodzenia roszczeń 5 lat od liczonych
od wypłaty świadczenia.
4.
Prawa osób, których dane przetwarza BTW sp. z o.o.
Na podstawie przepisów RODO pracownikowi/współpracownikowi
przysługują określone poniżej prawa:
a)
dostępu do swoich danych,
b) żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania Twoich danych
osobowych, które są nieprawidłowe, a także żądania uzupełnienia niekompletnych
danych osobowych,
c)
żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia Twoich danych osobowych
w każdym z następujących przypadków,
d)
żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania,
e)
sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w przypadku gdy
Administrator przetwarza te dane w prawnie uzasadnionym interesie,
g)
wniesienia skargi na przetwarzanie danych osobowych przez Administratora
do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193
Warszawa), fax. 22 531 03 01, godziny pracy urzędu: 8.00 – 16.00). Złożenie do
UODO skarg w postaci dokumentu elektronicznego za pośrednictwem Elektronicznej
Skrzynki Podawczej możliwe jest przy użyciu dedykowanych formularzy
udostępnionych na platformie biznes.gov.pl. Platforma ta wytwarza urzędowe
poświadczenie odbioru dokumentów elektronicznych, zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa.
5.
Odbiorcy danych osobowych
BTW
sp. z o.o. udostępnia dane osobowe w
następujących przypadkach
a)
gdy taki
obowiązek wynika z przepisów prawa, m. in. do ZUS, NFZ, urzędów pracy,
Państwowej Inspekcji Pracy, Krajowej Administracji Skarbowej, PFRON, komornikom
sądowym, Policji, Prokuraturze oraz innym organom państwowym;
b) gdy jest to
niezbędne do realizacji potrzeb pracodawcy będących konsekwencją zawartych umów
z pracownikiem/współpracownikiem;
c)
gdy wynika z
konieczności interesów biznesowych lub podpisanych umów Konsorcjantom/Kontrahentom/Podwykonawcom/Klientom/Zamawiających
– wyłącznie w zakresie danych identyfikacyjnych,
dot. zajmowanego stanowiska, kwalifikacji i danych kontraktowych;
d)
jeżeli jest
konieczne z punktu widzenia spójnych działań podejmowanych przez spółki Grupy
Trakcja mających na celu usprawnienie komunikacji w tym elektronicznej i lepsze
wykorzystanie posiadanych zasobów – podmiotom
Grupy Trakcja S.A.;
e)
jeżeli jest to
konieczne w celu realizacji procedury nadzoru właścicielskiego Trakcja S.A. w
tam zakresie określonym;
f)
operatorom
pocztowym, firmom kurierskim, biurom podróży w celach organizacji podróży
służbowych
Ponadto
dane osobowe są udostępniane podmiotom świadczącym usługi w związku z zawartymi
umowami, na podstawie podpisanych umów powierzenia przetwarzania w trybie art.
28 RODO, np. zapewniającym usługi teleinformatyczne, księgowe, kadrowo-płacowe,
organizacji podróży służbowych, prawnicze, audytu oraz doradcze, czy dostawcy
benefitów.
Dane
osobowe są upubliczniane w związku z realizacją obowiązków informacyjnych na
podstawie szczególnych przepisów.
6. Realizacja
obowiązku informacyjnego wobec członków rodziny
W każdym przypadku, gdy przekazują Państwo
dane osobowe bliskich osób np. członków rodziny dla celów skorzystania ze świadczeń
socjalnych, programów benefitowych, czy dane kontaktowe do powiadomienia,
powinni Państwo przekazać informacje zawarte w niniejszej Polityce, odpowiednio
do celu pozyskania danych oraz zakresu przekazywanych przez Państwa danych.
7.
Inspektor
Ochrony Danych
W BTW sp. z o.o. został
wyznaczony Inspektor Ochrony Danych. W przypadku realizacji wymienionych praw
oraz zapytań związanych z ochroną danych osobowych, każda osoba, może zadawać
pytania lub złożyć wniosek, kierując go na adres email iod@grupatrakcja.com lub telefonicznie na nr 693 553 005.
8. Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich
W przypadku przekazywania
Twoich danych osobowych do państw trzecich, tj. do odbiorców, w których nie obowiązują przepisy RODO, Administrator, zapewniając odpowiednie zabezpieczenie w rozumieniu art. 46 RODO, zawiera umowę z odbiorcą, który spełnia wymagania określone w przepisach Komisji (UE) w sprawie standardowych klauzul umownych dotyczących przekazywania danych osobowych do państw trzecich.
POLITYKA PRYWATNOŚCI DLA KANDYDATÓW
Realizując wymagania
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 4.05.2016, str. 1) ( dalej „RODO”),
chcemy poinformować, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 13 RODO, jak przetwarzamy dane osobowe kandydatów starających się w
zatrudnienie.
1. Kto
odpowiada za Twoje dane osobowe? (Administrator)
Administratorem danych osobowych jest BTW sp.
z o.o., wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego
przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Krajowego
Rejestru Sądowego Kapitał zakładowy: 4 000 000,00 PLN pod numerem KRS:
0000155140; REGON: 930989324; NIP: 899-181-19-03.
2. Jak
się skontaktować z Administratorem?
W sprawach
dotyczących przetwarzania danych osobowych można kontaktować się listownie z
Administratorem na adres: BTW sp. z o.o.
z siedzibą we Wrocławiu, ul. Opolska 199, 52-013 Wrocław, z dopiskiem „Ochrona
Danych Osobowych”, za pomocą poczty elektronicznej na adres email: btw@btw.wroc.pl lub telefonicznie na nr +48 517 302729.
3. Cele
przetwarzania danych osobowych oraz podstawy prawne?
Celem
przetwarzania danych osobowych przez Administratora jest realizacja procedur
rekrutacyjnych do spółki.
Zakres danych
pozyskiwanych w tym celu jest określony w przepisach Kodeksu pracy. Dane dot.
imienia, nazwiska, daty urodzenia oraz danych kontaktowych pozyskiwane są na
podstawie przepisów art. 22¹ § 1 Kodeksu pracy. W przypadku, jeżeli na potrzeby
rekrutacji na konkretne stanowisko niezbędne jest pozyskiwanie od kandydata
danych dot. wykształcenia, kwalifikacji zawodowych oraz przebiegu
dotychczasowego zatrudnienia, jest oznaczana konieczność pozyskiwania tych
danych. Dane te są też pozyskiwane zgodnie z przepisami wspomnianego art. 22¹ §
1 Kodeksu pracy i na tej podstawie, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Inne
dane, niż wymienione wyżej są przetwarzane z inicjatywy osoby je podającej,
zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Podanie dodatkowych danych jest
dobrowolne. Osoba, której dane dotyczą może w każdej chwili wystąpić w
wnioskiem o ich usunięcie, jednak bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania
podanych danych, przed jego cofnięciem, kierując wniosek na adres iod@grupatrakcja.com.
Jeżeli kandydat wyraża
zgodę na przetwarzanie swoich danych na potrzeby przyszłych rekrutacji
prowadzonych przez spółkę, musi wyraźnie wyrazić swoją zgodę. W takiej sytuacji
Spółka będzie uwzględniać aplikację kandydata w prowadzonych rekrutacjach w
okresie 1 roku. Po tym okresie dane zostaną usunięte.
Jeżeli nie
została wyrażona zgoda na przetwarzanie danych na potrzeby przyszłych
rekrutacji, będą one przetwarzane przez okres umożliwiający obronę przez
roszczeniami ze strony kandydata, do 6 miesięcy.
W siedzibie
spółki zainstalowane są systemy monitoringu wizyjnego. W związku z tym
wizerunek osób przebywających w pomieszczeniach spółki jest rejestrowany i
przetwarzany w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora,
którym jest organizacja procesu pracy, ochrona osób przebywających na terenie
zarządzanym przez Administratora i ochrona mienia oraz informacji należących do
Administratora, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Dane przetwarzane
są przez okres do 3 mies. a po tym
czasie usuwane.
4. Prawa
osób, których dane przetwarza Administrator
Na podstawie przepisów RODO
kandydatom uczestniczącym w rekrutacji
przysługują określone poniżej prawa:
a) dostępu do
swoich danych,
b) żądania od
Administratora niezwłocznego sprostowania danych osobowych, które są
nieprawidłowe, a także żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych,
c) żądania od
Administratora niezwłocznego usunięcia danych osobowych,
d) do cofnięcia
zgody w dowolnym momencie; cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z
prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
e) wniesienia
skargi na przetwarzanie danych osobowych przez Administratora do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), fax. 22 531 03
01, godziny pracy urzędu: 8.00 – 16.00). Złożenie do UODO skarg w postaci
dokumentu elektronicznego za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej
możliwe jest przy użyciu dedykowanych formularzy udostępnionych na platformie
biznes.gov.pl. Platforma ta wytwarza urzędowe poświadczenie odbioru dokumentów
elektronicznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
5. Inspektor
Ochrony Danych
W Spółce został
wyznaczony Inspektor Ochrony Danych. W przypadku realizacji wymienionych praw
oraz zapytań związanych z ochroną danych osobowych, każda osoba, może zadawać
pytania lub złożyć wniosek, kierując go na adres email iod@grupatrakcja.com,
lub telefonicznie na nr 693 553 005.
6. Odbiorcy
danych osobowych
Dane osobowe kandydatów
mogą być udostępniane Trakcja S.A. na
podstawie umowy powierzenia. Dane osobowe udostępniane są usługodawcom
świadczącym usługi publikacji ogłoszeń o pracę, dostawcom systemów do
zarządzania rekrutacjami, dostawcom usług IT takich, jak hosting oraz dostawcom
systemów informatycznych. W umowach zawieranych z takimi usługodawcami
stosowane są przepisy art. 28 RODO.
7. Przekazywanie
danych osobowych do państw trzecich
Dane osobowe nie są udostępniane do państw
trzecich.
POLITYKA PRYWATNOŚCI - PLIKI COOKIE
1. Informacje ogólne
1.1
Operatorem Serwisu btw-wroc.pl jest BTW sp. z o.o. ul.
Opolska 199, 52-013 Wrocław, NIP: 899-181-19-03; REGON: 930989324; KRS
0000155140.
1.2
Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o
użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
a)
poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje.
b)
poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych pliki cookie
(tzw. "ciasteczka").
2. Informacje w formularzach
2.1
Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez
użytkownika.
2.2
Serwis może zapisać ponadto informacje o parametrach
połączenia (oznaczenie czasu, adres IP)
2.3
Dane w formularzu nie są udostępniane podmiotom trzecim
inaczej, niż za zgodą użytkownika.
2.4
Dane podane w formularzu mogą stanowić zbiór potencjalnych
klientów, zarejestrowany przez Operatora Serwisu w rejestrze prowadzonym przez
Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
2.5
Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym
z funkcji konkretnego formularza, np w celu dokonania procesu obsługi
zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego.
2.6
Dane podane w formularzach mogą być przekazane podmiotom
technicznie realizującym niektóre usługi – w szczególności dotyczy to
przekazywania informacji o posiadaczu rejestrowanej domeny do podmiotów
będących operatorami domen internetowych (przede wszystkim Naukowa i Akademicka
Sieć Komputerowa j.b.r – NASK), serwisów obsługujących płatności lub też innych
podmiotów, z którymi Operator Serwisu w tym zakresie współpracuje.
3. Informacja o plikach cookies
3.1
Serwis korzysta z plików cookies.
3.2
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane
informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w
urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze
stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony
internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym
oraz unikalny numer.
3.3
Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika
Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
3.4
Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
a)
tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób
Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie
ich struktury i zawartości;
b)
utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu),
dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie
wpisywać loginu i hasła;
c)
określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu
dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.
3.5
W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików
cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies
„sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym
Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub
wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies
przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w
parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
3.6
Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych
(przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików
cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać
zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie
plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies
Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki
internetowej.
3.7
Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na
niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
3.8
Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika
Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem
Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
3.9
Pliki cookie mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w
szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w
jaki użytkownik korzysta z Serwisu. W tym celu mogą zachować informację o
ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie. W
zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć
reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z
plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
4. Zarządzanie plikami cookies – jak w
praktyce wyrażać i cofać zgodę?
4.1
Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może
zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików
cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania
preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może
uniemożliwić korzystanie ze stron www
4.2
W celu zarządzania ustawieniami cookies wybierz z listy
poniżej przeglądarkę internetową/ system i postępuj zgodnie z instrukcjami:
a)
Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl
b)
Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
c)
Internet Explorer:
https://support.microsoft.com/...explorer-delete-manage-cookies
d)
Microsoft Edge:
https://support.microsoft.co...-data-and-privacy-microsoft-privacy
e)
Opera:
https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies
f)
Safari: https://support.apple.com/pl-pl/HT201265
Skontaktuj się z nami, pomożemy dopasować odpowiednią maszynę do Twojego zapotrzebowania.