POLITYKA PRYWATNOŚCI DLA PRACOWNIKÓW/WSPÓŁPRACOWNIKÓW BTW SP. z O.O.
Realizując wymagania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1) ( dalej „RODO”), chcemy poinformować, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 13 RODO, jak przetwarzamy Twoje dane. W tym celu przygotowaliśmy niniejszą Politykę. Jest ona przeznaczona dla pracowników i współpracowników BTW sp. z o.o., jak i byłych pracowników i współpracowników BTW sp. z o.o. Jest ona uporządkowana odpowiednio do kolejności poszczególnych wymagań wspomnianego art. 13 oraz art. 14 RODO.
1. Dane Administratora
Administratorem danych osobowych jest BTW sp. z o.o., wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego Kapitał zakładowy: 4 000 000,00 PLN pod numerem KRS: 0000155140; REGON: 930989324; NIP: 899-181-19-03.
2. Kontakt z Administratorem
W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można kontaktować się listownie z Administratorem na adres: ul. Opolska 199, 52-013 Wrocław, za pomocą poczty elektronicznej na adres email: btw@btw.wroc.pl.
3. Cel przetwarzania danych osobowych oraz podstawy prawne
Dane osobowe przetwarzane są w poniżej określonych szczegółowo celach związanych z zatrudnieniem lub współpracą:
a) w celu realizacji umowy o pracę/innej umowy zawartej pomiędzy osobą a Administratorem, w tym w celu ustalenia oraz wypłaty wynagrodzenia za pracę oraz innych świadczeń, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit b) RODO – przez okres zatrudnienia;
b) w celu realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora przepisami Kodeksu pracy, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b oraz c RODO – przez okres zatrudnienia,
c) w celu realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora względem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Urzędu Skarbowego polegających na dokonaniu obowiązkowych zgłoszeń i rejestracji pracownika Administratora, a także ustalenia, pobrania i wpłaty składek na ubezpieczenia społeczne oraz zaliczki na podatek dochodowy, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – przez okres 50/10 lat w zakresie przechowywania dokumentów na podstawie których następuje ustalenie podstawy wymiaru emerytury lub renty;
d) w celu realizacji obowiązków pracodawcy zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, przeprowadzania niezbędnych szkoleń, badań lekarskich, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – przez okres 10 lat po ustaniu zatrudnienia;
e) w celu realizacji obowiązków pracodawcy nałożonych przepisami ustawy o pracowniczych planach kapitałowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO – przez okres realizacji umowy z podmiotem, z którym pracodawca zawarł umowę o zarządzanie PPK oraz okres roszczeń;
f) w celu wykonywania obowiązku pracodawcy w zakresie prowadzenia i archiwizowania akt osobowych zgodnie z 6 ust. 1 c) RODO – przez okres 50/10 lat po ustaniu zatrudnienia;
g) w zakresie, w jakim Pracodawca stosuje monitoring wizyjny w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest organizacja procesu pracy, ochrona osób przebywających na terenie zarządzanym przez Administratora, ochrona mienia oraz informacji należących do Administratora, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO – przez okres do 3 mies. po ustaniu zatrudnienia;
h) w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na ustaleniu, dochodzeniu lub obronie przed roszczeniami, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – przez okres 3 lat od ustania zatrudnienia, a w przypadku toczącego się postępowania przez okres jego trwania do czasu prawomocnego zakończenia oraz przedawnienia roszczeń;
i) w celu realizacji umowy o pracę zawartej między Tobą a Administratorem w związku z potwierdzeniem przez Administratora spełnienia warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie Prawa zamówień publicznych, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – przez okres zatrudnienia;
j) w zakresie danych kontaktowych pracownika/współpracownika w celu usprawnienia komunikacji oraz obiegu dokumentów pomiędzy pracodawcą a pracownikiem/współpracownikiem, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz danych kontaktowych alternatywnych, w celu zapewnienia niezawodności komunikacji elektronicznej za dobrowolną zgodą pracownika/współpracownika, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO – przez okres zatrudnienia;
k) w zakresie danych identyfikacyjnych, kontaktowych, potwierdzenia kwalifikacji pracownika/współpracownika, w celu udostępnienia ich Kontrahentom/Wykonawcom/Zamawiającym/Podwykonawcom w związku z realizacją podpisanych umów;
l) dotyczących wizerunku pracownika/współpracownika, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO, w celu usprawnienia komunikacji wewnętrznej oraz zewnętrznej przez upublicznienie wizerunku, za dobrowolną zgodą osoby, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a) RODO – przez okres zatrudnienia;
m) przekazywanych pracodawcy w związku z ubieganiem się o świadczenia z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO– obowiązek w dziedzinie prawa pracy (art. 9 ust. 2 lit. b) RODO) – przez okres dochodzenia roszczeń 5 lat od liczonych od wypłaty świadczenia.
4. Prawa osób, których dane przetwarza BTW sp. z o.o.
Na podstawie przepisów RODO pracownikowi/współpracownikowi przysługują określone poniżej prawa:
a) dostępu do swoich danych,
b) żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania Twoich danych osobowych, które są nieprawidłowe, a także żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych,
c) żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia Twoich danych osobowych w każdym z następujących przypadków,
d) żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania,
e) sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w przypadku gdy Administrator przetwarza te dane w prawnie uzasadnionym interesie,
g) wniesienia skargi na przetwarzanie danych osobowych przez Administratora do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), fax. 22 531 03 01, godziny pracy urzędu: 8.00 – 16.00). Złożenie do UODO skarg w postaci dokumentu elektronicznego za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej możliwe jest przy użyciu dedykowanych formularzy udostępnionych na platformie biznes.gov.pl. Platforma ta wytwarza urzędowe poświadczenie odbioru dokumentów elektronicznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
5. Odbiorcy danych osobowych
BTW sp. z o.o. udostępnia dane osobowe w następujących przypadkach
a) gdy taki obowiązek wynika z przepisów prawa, m. in. do ZUS, NFZ, urzędów pracy, Państwowej Inspekcji Pracy, Krajowej Administracji Skarbowej, PFRON, komornikom sądowym, Policji, Prokuraturze oraz innym organom państwowym;
b) gdy jest to niezbędne do realizacji potrzeb pracodawcy będących konsekwencją zawartych umów z pracownikiem/współpracownikiem;
c) gdy wynika z konieczności interesów biznesowych lub podpisanych umów Konsorcjantom/Kontrahentom/Podwykonawcom/Klientom/Zamawiających – wyłącznie w zakresie danych identyfikacyjnych, dot. zajmowanego stanowiska, kwalifikacji i danych kontraktowych;
d) jeżeli jest konieczne z punktu widzenia spójnych działań podejmowanych przez spółki Grupy Trakcja mających na celu usprawnienie komunikacji w tym elektronicznej i lepsze wykorzystanie posiadanych zasobów – podmiotom Grupy Trakcja S.A.;
e) jeżeli jest to konieczne w celu realizacji procedury nadzoru właścicielskiego Trakcja S.A. w tam zakresie określonym;
f) operatorom pocztowym, firmom kurierskim, biurom podróży w celach organizacji podróży służbowych
Ponadto dane osobowe są udostępniane podmiotom świadczącym usługi w związku z zawartymi umowami, na podstawie podpisanych umów powierzenia przetwarzania w trybie art. 28 RODO, np. zapewniającym usługi teleinformatyczne, księgowe, kadrowo-płacowe, organizacji podróży służbowych, prawnicze, audytu oraz doradcze, czy dostawcy benefitów.
Dane osobowe są upubliczniane w związku z realizacją obowiązków informacyjnych na podstawie szczególnych przepisów.
6. Realizacja obowiązku informacyjnego wobec członków rodziny
W każdym przypadku, gdy przekazują Państwo dane osobowe bliskich osób np. członków rodziny dla celów skorzystania ze świadczeń socjalnych, programów benefitowych, czy dane kontaktowe do powiadomienia, powinni Państwo przekazać informacje zawarte w niniejszej Polityce, odpowiednio do celu pozyskania danych oraz zakresu przekazywanych przez Państwa danych.
7. Inspektor Ochrony Danych
W BTW sp. z o.o. został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych. W przypadku realizacji wymienionych praw oraz zapytań związanych z ochroną danych osobowych, każda osoba, może zadawać pytania lub złożyć wniosek, kierując go na adres email iod@grupatrakcja.com lub telefonicznie na nr 693 553 005.
8. Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich
W przypadku przekazywania Twoich danych osobowych do państw trzecich, tj. do odbiorców, w których nie obowiązują przepisy RODO, Administrator, zapewniając odpowiednie zabezpieczenie w rozumieniu art. 46 RODO, zawiera umowę z odbiorcą, który spełnia wymagania określone w przepisach Komisji (UE) w sprawie standardowych klauzul umownych dotyczących przekazywania danych osobowych do państw trzecich.
Skontaktuj się z nami, pomożemy dopasować odpowiednią maszynę do Twojego zapotrzebowania.